حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

گوگل مپ با استفاده از 99 گوشی هوشمند توسط یک هنرمند هک شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – گوگل مپ محبوبیت بسیار زیادی در سراسر جهان دارد. به تازگی با استفاده از 99 گوشی هوشمند Google Maps هک شده است.

گوگل مپس نحوه مسیریابی مردم در سراسر جهان را تغییر داده است. در حقیقت این سرویس گوگل علاوه بر تغییر نحوه مسیریابی کاربران، تجارت های زیادی نیز ایجاد کرده است. حال به نظر می رسد گوگل مپ با مشکل بزرگی مواجه شده است. به تازگی با استفاده از 99 گوشی، امکان هک این سرویس فراهم شده است.

در حالی که شاید به اعتقاد برخی کاربران Waze عملکرد بهتری از گوگل مپس در زمینه مسیریابی و نشان دادن ترافیک داشته باشد، گوگل چنین ویژگی را در سرویس خود بهبود داده است. همانطور که می دانید، ویز تحت مالکیت گوگل است. این موضوع باعث شده گوگل کارایی سرویس خود را بهبود دهد؛ بنابراین کاربران برای اطلاع از ترافیک و همچنین مسیریابی نیازی به سوییچ کردن میان اپلیکیشن های مختلف ندارند.

هک گوگل مپ

برخلاف ویز که با استفاده از منابع جمعیت اطلاعات مربوط به ترافیک را جمع آوری می کند، گوگل مپس از سیستم های اتوماتیک بهره می برد. برای مثال کاربران می توانند به اطلاعاتی ترافیکی یک منطقه خاص دسترسی پیدا کنند. یک هنرمند با نام Simon Weckert، با استفاده از 99 گوشی هوشمند دست دوم موفق به هک کردن سرویس گوگل مپ شده است.

این فرد 99 گوشی را درون یک سبد قرار داده و آن را با سرعت کمی در خیابان ها و جاده ها به حرکت درآورده است. سرورهای گوگل این موضوع را به عنوان ترافیک برداشت کرده اند. چنین اقدامی باعث شده کاربران دیگر نیز تصور کنند در این مناطق ترافیک است. بنابراین رانندگان از ادامه دادن مسیر منصرف شدند و مسیر خود را تغییر دادند. البته رانندگان از این موضوع اطلاع نداشتند که از خیابان های خلوت فرار می کنند!

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع