تحلیلگران می‌گویند میزان عرضه آیفون‌های اپل در سه ماهه اول امسال کاهش خواهد یافت

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

شیوع ویروس کرونا در چین تبدیل به یک معضل اساسی برای اپل شده است. به همین‌خاطر، اپل برآورد‌های خود درباره درآمد شرکت در سه ماهه دوم مالی‌اش (سه ماهه اول امسال) را تغییر داده است. به گزارش CNBC، مینگ-چو کو (Ming-Chi Kuo)، تحلیلگر موسسه TF International، پیش‌بینی کرده که عرضه آیفون‌ها در سه ماهه اول امسال، ۱۰ درصد خواهد داشت.

گزارش‌ها حاکی از آن است که اپل موقتا فروشگاه‌ها و دفاتر خود را در چین به خاطر شیوع ویروس کرونا بسته است. مینگ-چو کو به CNBC گفته است که با توجه به مختل شدن زنجیره تامین آیفون در چین پیش‌بینی می‌کند که میزان عرضه آیفون‌ها در سه ماهه اول ۲۰۲۰ به ۳۶-۴۰ میلیون دستگاه برسد. از آنجاییکه اپل هرگز تعداد آیفون‌های عرضه شده خود را منتشر نکرده، کو، فکر می‌کند که اپل ۳۸ میلیون هندست را در سه ماهه اول ۲۰۱۹ عرضه کرده است. بنابراین، پیش‌بینی او این است که عرضه آیفون‌ها در سه ماهه اول امسال بسته به شرایط ممکن است تا دو میلیون دستگاه کاهش یا افزایش یابد.

به خاطر شیوع ویروس کرونا، کو نمی‌تواند تعداد آیفون‌های عرضه شده در سه ماهه دوم امسال را پیش‌بینی کند

کو در مورد سه ماهه دوم امسال گفته است که به خاطر شیوع ویروس کرونا نمی‌تواند پیش‌بینی‌ای درباره آن داشته باشد. او گفته که پیش‌بینی تعداد آیفون‌های عرضه شده در سه ماهه دوم ۲۰۲۰، به خاطر عدم‌قطعیت‌هایی که در اثر شیوع ویروس کرونا به وجود آمده، کار بسیار دشواری است.

اپل اخیرا درآمد شرکت در فاصله زمانی بین اول اکتبر تا آخر دسامبر ۲۰۱۹ را ۵۵.۹۶ میلیارد دلار گزارش کرده بود. این در واقع پردرآمدترین فصل تعطیلات اپل بعد از فصل تعطیلات سال ۲۰۱۷ است. تیم کوک، مدیر اجرائی اپل گفته است که انتظار دارد شرکت گزارش درآمد سه ماهه دوم مالی خود را از ۶۳ میلیارد دلار به ۶۷ میلیارد دلار افزایش دهد.

اپل در سال ۲۰۱۹، با اضافه کردن یک دوربین اولترا واید، تغییراتی را در آیفون‌های سال ۲۰۱۹ ایجاد کرد. این شرکت همچنین قابلیت Deep Fusion را که هشت اکسپوژر را قبل از فشار دادن دکمه شاتر می‌گیرد به آن‌ها اضافه کرد. در مجموع، ۹ اکسپوژر وجود دارد و موتور عصبی موجود در داخل چیپست A13 بایونیک، از بین پیکسل‌های موجود، آن‌هایی را که تصاویر شارپ‌تری را با نویز کمتر تولید می‌کنند انتخاب می‌کند. قابلیت جدید حالت شب (Night Mode) اپل نیز هر موقع که دوربین محیط کم‌نوری را شناسایی کند، به طور اتوماتیک فعال می‌شود. با استفاده از حالت شب می‌توان بدون استفاده از فلاش، عکس‌های قابل‌رویتی گرفت.

اپل همچنین عمر باتری را بر روی هر سه آیفون جدید خود بهبود بخشید، بطوریکه شارژ باتری آیفون ۱۱، یک ساعت بیشتر از آیفون XR دوام می‌آورد. آیفون ۱۱ پرو در مقایسه با آیفون XS تا چهار ساعت عمر باتری بیشتری دارد و عمر باتری آیفون ۱۱ پرو مکس هم پنج ساعت بیشتر از آیفون XS مکس است. مقاومت در برابر آب دستگاه‌ها هم بهبود قابل ملاحضه‌ای یافته، بطوریکه آیفون ۱۱ معمولی می‌تواند در عمق ۱.۵ متری به مدت ۳۰ دقیقه دوام بیاورد، در حالیکه آیفون ۱۱ پرو و ۱۱ پرو مکس تا عمق ۴ متری به مدت ۳۰ دقیقه دوام می‌آورند. توجه داشته باشید که آسیب‌دیدگی در اثر نفوذ آب، مشمول گارانتی آیفون نمی‌شود. اپل می‌گوید که آیفون‌های جدید، محکم‌ترین شیشه موجود بر روی یک گوشی هوشمند را دارند و در سقوط از ارتفاع می‌توانند سالم باقی بمانند.

درست است که آیفون‌های ۲۰۱۹ مقاوم هستند، اما به نظر می‌رسد که تولید این دستگاه‌ها به خاطر شیوع ویروس کرونا تحت تاثیر قرار گرفته است، بطوریکه شرکای چینی اپل مانند فاکسیکان و پگاترون مجبور هستند برای حفظ سلامت کارکنان خود نهایت تلاش‌شان را بکنند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع