پتنت جدید وان پلاس به یک گوشی هوشمند با دوربین‌های پنهان‌شونده اشاره دارد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

وان پلاس اوایل امسال یک گوشی مفهومی را به نمایش گذاشت که یک کاور شیشه الکتروکرومیک کاملا جدید بر روی لنز دوربین‌هایش داشت. زمانی که نیازی به استفاده از دوربین‌ها نبود، شیشه به حالت مات درمی‌آمد، اما به محض اینکه کاربر اپلیکیشن دوربین را باز می‌کرد، شفاف می‌شد.

وان پلاس معتقد است که لنزهای پنهان‌شونده (concealed lenses)، آینده گوشی‌های هوشمند است و خود را نسبت به توسعه آن متعهد خواهد کرد. حالا یک پتنت جدید از طرف این شرکت به ثبت رسیده که نشان می‌دهد این ایده می‌تواند به روش‌های مختلفی اجرا شود.

پتنت که در نیمه اول سال ۲۰۱۹ به ثبت رسیده و اخیرا تائید و منتشر شده است، نسخه‌های متفاوت دستگاهی را نشان می‌دهد که یک دوربین سلفی غیرقابل‌رویت (دوربینی که بدون نیاز به ناچ یا هول پانچ، در زیر نمایشگر مخفی شده است) و یک ماژول دوربین اصلی پنهان‌شونده دارد.

لازم به گفتن است که وان پلاس بر روی ماژول اصلی از شیشه الکتروکرومیک که بسیار گران‌قیمت است استفاده نکرده و به جای آن از یک کاور پلاستیکی مکانیکی استفاده کرده است.

گوشی همچنین یک زبانه دارد که روی لنزها و شیشه را می‌پوشاند و آن‌ها را از گردوغبار و ضربه حفظ می‌کند.
این روش نسبت به نسخه الکتروکرومیک مزیت‌هایی دارد. مزیت اول اینکه گران نیست و دوم اینکه یک کیفیت محافظتی دارد، در حالیکه شیشه الکتروکرومیک می‌تواند خراش بردارد.

هنوز مشخص نیست که آیا وان پلاس این ایده ر بر روی گوشی وان پلاس ۸ که در ماه‌های آینده معرفی خواهد شد پیاده خواهد کرد یا خیر. اما شاید مدل پرو آن، ما را شگفت‌زده کند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع