حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

ایرپاد ۳ و ایرپاد پرو ۲ اپل در سال ۲۰۲۱ عرضه خواهند شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

در سال‌های آینده، اپل قصد دارد سری هدفون‌های وایرلس خود را گسترش دهد و تنوع این دسته از محصولات خود را افزایش دهد. تاکنون شایعات زیادی درباره این مسئله منتشر شده‌اند و همچنین تحلیلگری به نام مینگ چی کو هم مواردی را تایید کرده است.

هدفون‌های روگوشی جدید اپل

این تحلیلگر مشهور در گزارش خود هیچ اشاره‌ای به هدفون ایرپاد لایت نکرد؛ طبق شایعات این چند روز اخیر، قرار بود تا ماه آینده عرضه شود. او فقط به ارائه اطلاعاتی درباره هدفون‌های روگوشی جدید اپل اشاره کرد. کو معتقد است این محصول که به احتمال زیاد با نام StudioPods معرفی خواهد شد و در تابستان امسال وارد مرحله تولید انبوه خواهد شد. این هدفون در کنفرانس WWDC معرفی خواهد شد و چند ماه بعد روانه بازار می‌شود.

این هدفون روگوشی جدید اپل از قطعات مغناطیسی جداشدنی برخوردار خواهد بود. اپل هم‌اکنون در حال تولید دو مدل از هدفون Studiopods است. این دو مدل شامل یک هدفون پریمیوم و یک هدفون فیتنس است. هم‌چنین این هدفون‌ها از ساعت هوشمند Apple Watch نیز پشتیبانی می‌کنند.

در حال حاضر، اطلاعات دقیقی از قیمت این محصول موجود نیست، اما شایعات حاکی از ‌آن هستند که این هدفون با قیمت ۳۵۰ دلار به فروش خواهد رسید. این مورد باعث می‌شود که هدفون‌های StudioPods به رقیب مستقیم هدفون‌های سونی و Bose تبدیل شود.

اپل ایرپاد X

در اوایل ماه جاری، Jon Prosser اعلام کرد که اپل در حال کار کردن روی یک هدفون فیتنس جدید به نام ایرپاد X است. انتظار می‌رود که این هدفون مانند ایرپاد پرو به ویژگی حذف نویز مجهز باشد و به لحاظ طراحی نیز شبیه هدفون Beats X باشد. این یعنی ایرپاد‌ها با یک سیم به یکدیگر متصل خواهند شد.

در ابتدا گفته می‌شد که این هدفون با قیمت ۲۰۰ دلار در ماه سپتامبر یا اکتبر عرضه خواهد شد، اما این تحلیلگر مشهور مینگ چی کو، صحت این اطلاعات را زیر سوال برد. او معتقد است هدفونی که اکنون با نام ایرپاد پرو لایت شناخته می‌شود، در واقعیت یک محصول تحت برند Beats است. اگر این خبر درست باشد، می‌توان انتظار داشت که اپل یک جانشین پریمیوم برای هدفون ۹۹ دلاری Beats X عرضه خواهد کرد.

ایرپاد ۳

مینگ چی کو به عرضه نسل سوم هدفون‌های ایرپاد در سال ۲۰۲۱ اشاره کرده است. ایرپاد‌های موجود، در ماه مارس ۲۰۱۹ معرفی شدند و به نظر می‌رسد که عرضه یک جانشین در سال ۲۰۲۱ حرکت هوشمندانه‌ای از سوی اپل خواهد بود. این تحلیلگر معتقد است که هدفون ایرپاد ۳ در نیمه اول سال ۲۰۲۱ وارد مرحله تولید انبوه خواهد شد، ولی از لحاظ طراحی با تغییرات چشمگیری همراه نخواهد بود. طراحی ایرپاد ۳ تا حد زیادی شبیه به طراحی ایرپاد‌های فعلی خواهد بود، اما شیوه تولید این هدفون دقیقا مانند ایرپاد پرو خواهد بود.

هم‌چنین، اپل یک سری بهبود‌های ویژه را برای جلب توجه کاربران ارائه خواهد داد. یکی از مهم‌ترین بهبود‌های ایرپاد ۳ استفاده از یک تراشه جدید خواهد بود که جایگزین تراشه Apple H1 به کار رفته در ایرپاد ۲ خواهد بود.

برخی از شایعات حاکی از آن هستند که اپل در حال تست یک سری ویژگی‌های مربوط به سلامت برای هدفون‌های ایرپاد است. در حال حاضر، مشخص نیست که این ویژگی‌ها در ایرپاد ۳ موجود خواهند بود یا خیر.

اپل ایرپاد پرو ۲

هدفون ایرپاد پرو در ماه اکتبر ۲۰۱۹ عرضه شد و از طراحی جدید و قابلیت حذف نویز اکتیو برخوردار بود. با اینکه فقط شش ماه از عرضه این هدفون گذشته است، اپل به فکر عرضه نسل بعدی این هدفون افتاده است. مینگ چی کو می‌گوید که تولید انبوه هدفون ایرپاد پرو ۲ از اواخر سال ۲۰۲۱ و یا اوایل سال ۲۰۲۲ آغاز خواهد شد. این یعنی این هدفون احتمالا در اکتبر سال ۲۰۲۱ و یا در مارس معرفی خواهد شد.

در حال حاضر، هیچ اطلاعاتی از طراحی و مشخصات این هدفون در دست نیست، اما به احتمال زیاد از یک تراشه جدید در این هدفون استفاده خواهد شد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع