شرکت IBM از بازار تکنولوژی تشخیص چهره خارج شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – شرکت IBM روز دوشنبه اعلام کرد که از بازار تشخیص چهره بیرون می‌آید و گفت نگران این است که از این تکنولوژی برای تبعیض و بی‌عدالتی نژادی استفاده شود. 

مدیرعامل شرکت IBM روز دوشنبه اعلام کرد که با این تکنولوژی کاملا مخالف است و از استفاده از تکنولوژی تشخیص چهره ارائه‌شده توسط دیگر شرکت‌ها برای نظارت جمعی، نقض آزادی و حقوق‌های اساسی بشر، تبعیض‌های نژادی و هرگونه هدفی که با ارزش‌ها و اصول اعتماد و شفافیت آن‌ها در تضاد باشد چشم‌پوشی نخواهد کرد. 

تکنولوژی تشخیص چهره با عکس‌العمل‌های طرفداران حفظ حریم خصوصی و قانون‌گذاران روبه‌رو شده است و تعداد معدودی از شهرها استفاده عمومی از این فناوری را ممنوع کرده‌اند. سال گذشته، قانون‌گذاران دموکراتیک پیشنهاد منع استفاده واحدهای مسکن عمومی از تکنولوژی تشخیص چهره را دادند؛ اما هنوز این تکنولوژی در حال فراگیر شدن در فرودگاه‌ها و مراکز خرید است و برخی از شرکت‌ها این تکنولوژی را به ادارات پلیس می‌فروشند. 

مطالعات منتقدان نشان می‌دهد که این تکنولوژی نرخ دقت و صحت کمی برای خانم‌ها و اقلیت‌ها دارد. شرکت‌هایی مانند ClearView AI نگرانی منتقدان را افزایش داده‌اند. تکنولوژی تشخیص چهره این شرکت، به کاربران این امکان را می‌دهد که افراد را از طریق مقایسه صورت آن‌ها با تصاویری که از اینترنت گرفته شده‌اند شناسایی کنند. 

شرکت IBM یکی از طرفداران قوی تنظیم تکنولوژی تشخیص چهره بوده است و اکنون می‌گوید احتمال دارد با استفاده از نوآوری‌های مختلف بتوان، مضرات این تکنولوژی را محدود کرد. 

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع