بروزرسانی ماه می ۲۰۲۰ ویندوز ۱۰ باعث بروز مشکلات بزرگی در مدیریت هارد می شود

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

مایکروسافت قبلا از مشکل ویژگی شروع تازه (Fresh Start) با نسخه‌ی ۲۰۰۴ ویندوز ۱۰ خبر داده بود اما حداقل این موضوع باعث از دست رفتن اطلاعات کاربران نشده بود، بنابراین آنقدرها مهم نبود.

به نظر می‌رسد این مسئله تنها شروع مشکلاتی جدی‌تر بوده است زیرا نسخه‌ی ۲۰۰۴ ویندوز ۱۰ داشتن چندین مشکل را با مدیریت درایوهای هارد دیسک نشان می‌دهد و حتی این مشکلات در نسخه‌ی RTM نیز گزارش شده است.

اولین مشکل جدی‌ترین آن‌ها است. کاربران در حال گزارش مشکلاتی در زمینه‌ی فضای ذخیره‌سازی در نسخه‌ی مخصوص مایکروسافت از نرم‌افزار RAID هستند. این نرم‌افزار تعدادی هارد فیزیکی را در یک درایو مجازی ادغام می‌کند و سپس اطلاعات را در حجم به دست آمده کپی می‌کند.

به گزارش WindowLatest کاربران از مشکلات موجود در ایجاد فضای ذخیره‌سازی جدید شکایت دارند. این مشکلات آن‌ها را با پیغام زیر رو‌به‌رو می‌کند:

فضای ذخیره‌سازی جدید ایجاد نمی‌شود. ارور (۰x00000057): پارامتر نادرست است.

قابل توجه است که کاربران اکنون ماه‌هاست که از فیدبک هاب شکایت دارند، یکی از کاربران ۹ ماه پیش گفته است:

توضیح جزئیات آن سخت است، اما مدیریت فضای ذخیره‌سازی از طریق GUI (رابط کاربری گرافیکی) خوب کار نمی‌کند. من می‌توانم فضاهای ذخیره‌سازی، دیسک‌های فیزیکی و غیره را از طریق PowerShell به ‌خوبی مدیریت کنم، اما GUI در هر مرحله با مشکلاتی روبرو شد. شاید مدیریت فضای ذخیره‌سازی باید مدرن شود تا از مدل مدیر سرور (Server Manager) پیروی کند، جایی که فقط یک اسکریپت PowerShell را که برای کاربر نهایی قابل مشاهده است، صادر می‌کند.

حتی بدتر، بعضی کاربران از دست رفتن اطلاعات خود را گزارش کرده‌اند.

۲۰ ترابایت فضای ذخیره‌سازی من اکنون به صورت خام نشان داده می‌شود. هیچ فایلی در دسترس نیست اما ابزار فضای ذخیره‌سازی و Powershell آن را سالم و حاوی داده نشان می‌دهد. به نظر می‌رسد که پارتیشن ReFS خراب شده است. شاید من مجبور شوم مقداری پول را خرج نرم‌افزار بازیابی و تعدادی درایو خارجی کنم تا فایل‌ها کپی کرده و بتوانم آن‌ها را بازسازی کنم.

این هم گزارش کاربری دیگر:

من هفته‌ی گذشته متوجه وجود عکس‌های فاسد روی فضای ذخیره‌سازی خود شدم. هیچ اروری در chkdsk نبود. خوشبختانه من توانستم تصاویر را از نسخه پشتیبان بازیابی کنم و همچنین نسخه‌های فاسد شده در وان‌درایو همگام‌سازی نشده‌اند.

در مقایسه با مشکل فضای ذخیره‌سازی، مشکل بعدی بسیار جزئی‌تر است.

بعد از بروزرسانی ماه می ویندوز ۱۰ کاربران گزارش می‌دهند که ابزار Optimize Drive تاریخ آخرین اسکن دستی یا اتوماتیک را ضبط نمی‌کند، به این معنی که حتی وقتی که تازه اسکن انجام داده‌اید، ویندوز اغلب شکایت می‌کند که درایو شما هرگز بهینه نشده و نیاز به اجرای این ابزار است.

یک کاربر بیان می‌کند:

ابزار defrag کردن به‌طور صحیح کار نمی‌کند. این ابزار همانطور که باید، کار اسکن و نهایی کردن را انجام می‌‎دهد و حتی درصد defrag کردن و تاریخ را نیز نشان می‌دهد اما این تا زمانی است که برنامه را ببندید زیرا بعد از آن دیگر اجرا نمی‌شود.

کاربران حداقل ۶ ماه است که از این مشکلات شکایت دارند.

کاربری دیگر می‌گوید:

و مشکلی مشابه در نسخه‌ی منتشر شده برای عموم. هدف اعضای ویندوز اینسایدر از منتشر کردن این باگ‌ها چیست؟

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع