حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

هواوی P30 و هواوی P30 پرو در برابر نسل قبل

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

پی 30 و پی 30 پرو، جدیدترین پرچم‌داران هواوی، درمقایسه‌با نسل قبل چه تغییراتی کرده‌اند؟ در مطلب پیش‌ رو، این گوشی‌ها را با گوشی‌های نسل قبل مقایسه می‌کند.

پی ۳۰ و پی ۳۰ پرو پس از انتظار فراوان، سرانجام از راه رسیدند؛ گوشی‌هایی مدرن با طراحی جذاب و سخت‌افزار قدرتمند که می‌توانند حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشند. این پرچم‌داران صرف‌نظر از تمامی ویژگی‌های مثبتشان، تلاش می‌کنند خود را به‌عنوان حاکمان جدید بازار گوشی‌های هوشمند درزمینه‌ی عکاسی، به همه بشناسانند.

گوشی‌های سری P هواوی همواره گوشی‌های قدرتمندی بوده‌اند و توانسته‌اند فروش درخورتوجهی تجربه کنند. شاید بتوان امضای این سری را دوربین قدرتمند آن‌ها دانست؛ دوربینی که هواوی همواره مانور زیادی روی آن داده و سعی کرده قدرتش را به‌رخ همه بکشد. خبر خوشحال‌کننده اینجا است که پی ۳۰ و پی ۳۰ پرو هم از این قاعده مستثنی نیستند و از دوربین‌هایی توانمند استفاده می‌کنند.

هواوی پی ۳۰ پرو / Huawei P30 pro

مقاله‌های مرتبط:

هواوی پی ۳۰ در پنل پشتی‌اش از سه دوربین مجزا استفاده می‌کند. این دوربین‌ها به حسگرهای ۸، ۱۶ و ۴۰ مگاپیکسلی مجهز هستند. این حسگرها بی‌شک توانایی فراوانی برای ثبت عکس و فیلم دارند. در مقام مقایسه، باید گفت برادر یک‌ساله‌ی این گوشی، هواوی پی ۲۰، از دوربین دوگانه با حسگرهای ۱۲ و ۲۰ مگاپیکسلی استفاده می‌کرد. این موضوع جهش خیره‌کننده‌ی پی ۳۰ در حوزه‌ی دوربین را به‌خوبی نشان می‌دهد.

پی ۳۰ پرو، پرچم‌دار اصلی هواوی،‌ از چهار دوربین مجزا برای عکس‌برداری استفاده می‌کند که در نوع خود جالب‌ است. یکی از حسگرهای اصلی از نوع ۴۰ مگاپیکسلی است. این حسگر ضمن بهره‌مندی از لرزش‌گیر اپتیکال، از فوکوس خودکار لیزری با تشخیص فاز و لنز واید ۲۷ میلی‌متری بهره می‌برد. جالب است بدانید یکی از دوربین‌های اصلی پی ۳۰ پرو، از نوع ToF 3D است.

هواوی پی ۳۰ پرو / Huawei P30 pro

پرچم‌داران جدید سری P هنوزهم تمرکز ویژه‌ای بر دوربین دارند

یکی دیگر از تفاوت‌های پی ۳۰ و پی ۳۰ پرو با پی ۲۰ و پی ۲۰ پرو، به نمایشگر آن‌ها مربوط می‌شود. هواوی در گوشی پی ۲۰ از نمایشگر LCD استفاده کرده بود؛ اما این قاعده درباره‌ی پی ۳۰ صدق نمی‌کند و این دستگاه برای نمایشگر محتوای بصری از نمایشگر باکیفیت OLED با وضوح ۲۳۴۰ در ۱۰۸۰ پیکسل بهره می‌گیرد.

پی ۳۰ و پی ۳۰ پرو از جدیدترین نسخه‌ی اندروید، یعنی پای (Pie) و تراشه‌ی کرین ۹۸۰ با پردازنده‌ی گرافیکی Mali-G76 MP10 استفاده می‌کنند. این تراشه‌ در بنچمارک‌ها بارهاوبارها قدرت خودش را ثابت کرده است. بهره‌مندی از حسگر اثرانگشت درون‌صفحه‌ای، ویژگی مهم دیگر گوشی‌های خانواده‌ی پی ۳۰ به‌شمار می‌آید.

هواوی پی ۳۰ و پی ۳۰ پرو قرار است در رنگ‌های متنوع به‌زودی روانه‌ی بازار شوند. تک تایمز به‌محض ورود این گوشی‌ها به بازار ایران، آن‌ها را به‌دقت زیر ذره‌بین خواهد برد. در انتها، می‌توانید نظاره‌گر مقایسه‌ی عمیق بین پرچم‌داران جدید هواوی با نسل پیشین باشید. درضمن، برای مشاهده‌ی این جدولِ مقایسه‌ای با شکل و شمایلی جذاب‌تر، روی لینک مشکی‌رنگ موجود در انتهای آن کلیک کنید و مستقیما وارد بانک محصولات شوید.

هواوی پی 30 پرو / Huawei P30 Pro

اگر به مشاهده‌ی چنین مقایسه‌های عمیقی علاقه‌مند هستید، فراموش نکنید که به بانک محصولات تک تایمز سر بزنید. در این بخش از وب‌سایت، امکان مقایسه‌ی دقیق‌تر بین انواع محصولات و دیدن مشخصات فنی و قیمت آن‌ها برایتان فراهم شده است.

دیدگاه شما درباره‌ی قیمت گوشی هواوی پی ۳۰ و پی ۳۰ پرو و دیگر جزئيات مرتبط به آن‌ها چیست؟

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.