سدان لوکس هونگچی H5 به ایران می‌آید

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

طراحی ظاهری این محصول رگه‌هایی از همکاری شرکت فاو و مزدا را به نمایش می‌گذارد، به نحوی که کارشناسان خودرو در همان نگاه اول می‌توانند شباهت‌هایی میان هونگچی اچ ۵ و مزدا ۶ نسل دوم پیدا کنند. با این حال ظاهر این خودرو بسیار جذاب بوده و در نمای جلو ضمن ارائه چهره‌ای هجومی، از زیبایی بسیار چشم‌نوازی سود می‌برد. جلوپنجره کرومی رنگ با میله‌های عمودی جلوه‌ای نسبتا لوکس به نمای جلو خودرو بخشیده‌ است که البته شاید کمی اغراق‌آمیز نیز به نظر برسد. در قسمت عقب هم شاهد انحنای زیبای ستون C و طول کوتاه درب صندوق هستیم که حالتی شبیه به خودروهای لیفت‌بک را برای این سدان لوکس چینی پدید آورده است.

هونگچی H5در بحث نیرو محرکه از یک پیشرانه 1.8 لیتری توربوشارژ بهره برده شده است. حداکثر قدرت این موتور چهار سیلندر برابر با 178 اسب بخار بوده و 250 نیوتن متر گشتاور نیز توسط آن تولید خواهد شد. یک گیربکس شش دنده اتوماتیک جهت انتقال نیروی موتور به محور جلو با پیشرانه جفت شده است. این سدان لوکس حدود 10 ثانیه زمان نیاز دارد تا از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد. میانگین مصرف سوخت آن نیز معادل ۷.۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر برآورد می‌شود.

 

در حال حاضر اطلاعات دقیقی پیرامون زمان عرضه هونگچی اچ5، شرکت ایرانی مونتاژکننده و قیمت این محصول در بازار کشورمان در دست نیست. اما با توجه به سابقه شرکت بهمن در همکاری با کمپانی چینی فاو دور از ذهن نیست که این خودرو از سوی گروه بهمن روانه بازار کشورمان شود. همچنین با توجه به ماهیت لوکس هونگچی h۵ احتمالا شاهد قیمت نسبتا بالایی برای این محصول در بازار ایران خواهیم بود. البته باید صبر کنیم و ببینیم در صورت عرضه، شرکت ارائه‌دهنده چه قیمتی را برای این سدان زیبا طلب خواهد کرد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر