حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

پردازنده اختصاصی M1 به مک بوک پرو 2020 راه پیدا کرد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – شرکت اپل ساعت 21:30 امروز در رویداد آنلاین «One More Thing» از مک بوک پرو 2020 مجهز به پردازنده اختصاصی M1 رونمایی کرد. 

سومین محصولی که در رویداد امشب از آن رونمایی شد، مک بوک پرو 2020 بود. این مک بوک پرو 13 اینچی جدید نیز مجهز به پردازنده اختصاصی اپل به نام M1 و سیستم عامل Big Sur است.

اپل می گوید عملکرد این دستگاه در مقایسه با نسل قبل خود 2.8 برابر سریع تر است و پردازنده گرافیکی هشت هسته‌ای M1 نیز 5 برابر سریع تر است. به طور کلی، سرعت این مک بوک 3 برابر سریع‌تر از لپ تاپ های ویندوزی پر فروش و هم‌رده با مک بوک پرو است. با وجود اینکه MacBook Air فن نداشت؛ اما اپل برای MacBook Pro فن تعبیه کرده است تا بتواند برای مدت طولانی تری عملیات های سنگین را انجام دهد. 

باتری این دستگاه بسیار بزرگ‌تر از قبل شده است و 10 ساعت شارژدهی بیشتر نسبت به نسخه قدیمی خود دارد. اگر برنامه نویس هستید، می‌توانید 4 ساعت بیشتر از گذشته با یک بار شارژ دستگاه خود کدنویسی کنید. به طور کلی با این دستگاه به راحتی می‌توان تا 18 ساعت وبگردی کرد یا 20 ساعت فیلم تماشا کرد. 

مک بوک پرو جدید با قیمت پایه 1299 دلار (هم‌قیمت نسخه قدیمی خود) و از یک هفته دیگر به بازار عرضه خواهد شد. دومین نسخه این دستگاه که ظرفیت ذخیره‌سازی بیشتری (512 گیگ) دارد، با قیمت 1499 دلار عرضه خواهد شد. البته شرکت اپل برای دانشجویان 200 دلار تخفیف نیز در نظر گرفته است. 

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر