نسل جدید آکورا MDX معرفی شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

اولین مدل آکورا MDX در سال ۲۰۰۰ رونمایی شد. این محصول رقیب لکسوس RX محسوب می‌شود که از سال ۱۹۹۸ در بازار جهانی حضور دارد. در دو دهه فعالیت تجاری، MDX هنوز به محبوبیت درخور‌توجهی نرسیده است و معمولا افرادی آن را می‌خرند که پیش‌تر مشتری خودروهای هوندا بوده‌اند. فروش محصولات آکورا در خارج آمریکا و کانادا، بسیار کمتر از تولیدات لکسوس یا دیگر برندهای لوکس مثل بنز و بی‌ام‌و است.

مدیران آکورا و گروه صنعتی هوندا برای بهبود طراحی و فروش خودروهای مدرن آکورا تلاش می‌کنند. در سال‌های اخیر، تغییرات مثبت در طراحی و قیمت‌گذاری تولیدات این برند به‌وضوح دیده می‌شود. از هم‌اکنون، افزایش تقاضا برای مدل‌های جدید کراس‌اورهای MDX و RDX در نمایندگی آکورا ثبت شده است.

مدل ۲۰۲۱ آکورا MDX جلو‌پنجره‌ی بزرگ پنج‌ضلعی دارد و مشابه دیگر تولیدات شرکت سازنده، فاقد ادوات براق کروم خواهد بود. چراغ‌های بسیار باریک و حفره‌های عمودی طرفین سپر و مه‌شکن‌های کوچک در محدوده‌ی نزدیک به زمین، مهم‌ترین تغییرات MDX جدید در‌مقایسه‌با مدل ۲۰۲۰ هستند.

Acura MDX آکورا ام دی ایکس 2021 نمای پشت

حجم‌دهی با خطوط برجسته و کاملا واضح در نمای جانبی MDX نیز وجود دارد. این خودرو ۵،۰۵۴ میلی‌متر طول دارد و حدود ۷ سانتی‌متر بزرگ‌تر از نسخه‌ی ۲۰۲۰ است. عرض MDX نیز ۳/۵ سانتی‌متر بیشتر است که راحتی کابین را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. در نمای پشت هم، طراحی سبک اسپرت همراه چراغ‌های باریک، شیشه خمیده، اسپویلر، اگزوزهای دوگانه و حجم‌دهی صندوق برای MDX وجود دارد.

دو نوع پیشرانه برای MDX جدید ارائه می‌شود. مدل پایه مشابه قبل، مجهز به موتور ۳/۵ لیتر تنفس‌طبیعی V۶ است که ۲۹۰ اسب‌بخار قدرت و ۳۶۲ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند که همراه جعبه‌دنده‌ی خودکار ۱۰ سرعته ارائه می‌شود. سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتربرساعت این مدل ۶/۵ ثانیه و نهایت سرعتش ۲۲۰ کیلومتربرساعت است. میانگین مصرف سوخت مدل پایه‌ی MDX تقریبا ۱۰/۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است.

شاسی‌بلند پرچم‌دار آکورا در مدل S به پیشرانه‌ی توربوشارژ ۳/۵ لیتر مجهز است که ۳۵۵ اسب‌بخار قدرت و ۴۸۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. جزئیات بیشتر از توانایی‌های فنی این کراس‌اور هنوز اعلام نشده است؛ اما بنابر اعلام شرکت سازنده، جایگزین MDX هیبریدی خواهد شد که با قدرت کمتر، سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتربرساعتش ۵/۵ ثانیه است.

سیستم تعلیق MDX متفاوت از نسل قبل خواهد بود و این خودرو از فرمان و ترمزهای تمام‌برقی نیز استفاده خواهد کرد که سرعت فرمان‌پذیری و ایمنی در کاهش سرعت را بهبود خواهد داد. خریداران MDX تایپ S می‌توانند امکانات ویژه‌ی مثل ترمزهای برمبو نیز برای شاسی‌بلند آکورا سفارش دهند.

Acura MDX آکورا ام دی ایکس 2021 نمای کابین

فضای داخلی MDX بسیار شلوغ و شبیه سفینه‌های فضایی است. درحالی‌که خودروسازان جهان برای کاهش کلیدها و توسعه‌ی صفحه‌های لمسی تلاش می‌کنند، داشبورد MDX سرشار از دکمه‌های فیزیکی و کلید گردان است. چرم و پوشش نرم در قسمت بالا و پایین داشبورد وجود دارد تا حس شاسی‌بلند لوکس را برای سرنشینان فراهم کند. فضای مفید صندوق برای مدل سه‌ردیفه درحالی‌که تمام صندلی‌ها بالا باشند، ۴۶۴ لیتر است و وقتی ردیف‌های دوم و سوم خوابانده شوند، ۲۰۲۱ لیتر فضا فراهم خواهد شد.

دو نمایشگر ۱۲/۳ اینچی برای سیستم سرگرمی و پنل پشت فرمان MDX استفاده شده است. صندلی‌های جلو برقی هستند و در دوازده جهت تنظیم می‌شوند. ماساژور و سیستم صوتی ۱۰۰۰ وات ELS با ۲۵ اسپیکر نیز آپشن ویژه MDX است. ناگفته نماند رنگ‌های سفید، قرمز، قهوه‌ای و سیاه برای پوشش صندلی‌های و داشبورد و تودری‌های این خودرو قابل‌سفارش هستند. قیمت آکورا MDX با سیستم تک‌دیفرانسیل و امکانات استاندارد ۴۷ هزار دلار خواهد بود و این محصول از بهار ۲۰۲۱ تولید انبوه خواهد شد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر