از بین رفتن یک‌میلیارد دلار از سرمایه CD Projekt پس از انتشار ناموفق سایبرپانک ۲۰۷۷

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

در سال‌های گذشته، ارزش شرکت CD Projekt به‌حدی افزایش یافت که مؤسسان آن در جمع میلیونرها قرار گرفتند؛ اما مشکلات پیش‌آمده برای بازی سایبرپانک ۲۰۷۷ سبب شده است چهار مؤسس آن درمجموع یک‌میلیارد دلار از ثروتشان را از دست بدهند. به‌گزارش بلومبرگ، بررسی واکنش‌ها ثابت می‌کند شاید رسیدن سی‌دی پراجکت به اعتباری که پیش از انتشار بازی Cyberpunk 2077 در نزد گیمرها پیدا کرده بود، کار بسیار دشواری باشد. چند روز قبل هم، اعلام شد ارزش سهام سی‌دی پراجکت ۲۹ درصد کاهش یافته و ظاهرا اکنون با کاهش بیشتر ارزش سهام، شرکت عملا بیش از یک‌سوم ارزش خود تا پیش از عرضه‌ی Cyberpunk 2077 را از دست داده است. 

حتی با انتشار جدیدترین به‌روزرسانی موجود، یعنی ۱.۰۴، هم رسانه‌ها و مردم به انتشار بررسی‌های بسیار منفی برای نسخه‌های کنسولی بازی ادامه می‌دهند و حتی نمرات منتقدان نسخه‌ی کامپیوتر بازی هم در متاکریتیک فعلا به عدد ۸۹ رسیده که برخلاف انتظارات سهام‌داران است. آن‌ها باور داشتند بازی حتما در متاکریتیک به عددی به‌مراتب بیشتر از ۹۰ می‌رسد. تمامی آنچه گفته شد، باعث می‌شود بسیاری از سهام‌داران استودیو در بازار آزاد کم‌وبیش ضرر کنند؛ سهام‌دارانی که صاحب ۶۶/۴ درصد ارزش کلی سی‌دی پراجکت هستند. بااین‌حال، فشار اصلی به خود شرکت اصلی و چهار مؤسس آن وارد می‌شود که در‌مجموع، صاحب ۳۳/۴ درصد سهام شرکت هستند و حالا بیشتر از یک‌میلیارد دلار ضرر کرده‌اند. ارزش سهام مشترک آنان پیش از انتشار سایبرپانک 2077 اندکی بیشتر از چهارمیلیارد دلار بود که حالا سه‌میلیارد دلار رسیده است.

مشکلات بازی سایبرپانک 2077

سی‌دی پراجکت به‌تازگی از طرفداران عذرخواهی کرده و به آنان گفته است می‌توانند بازی را پس بدهند و پولشان را بگیرند. بااین‌حال، اخیرا مشخص شده است که سی‌دی پراجکت درباره‌ی این موضوع صحبت خاصی با سونی و مایکروسافت نکرده و فرایند پس‌دادن نسخه‌های فیزیکی و دیجیتالی ‌سایبرپانک 2077 دشوار و حتی ناممکن است. چند روز پیش نیز، یکی از اعضای تیم ساخت بازی اعلام کرد نسخه‌ی کنسولی Cyberpunk 2077 به‌زودی به اثری رضایت‌بخش و پایدار تبدیل می‌شود. طبق گفته‌ی شرکت، با انتشار به‌روزرسانی اصلی شماره‌ی ۲ که دومین ماه سال ۲۰۲۱ از راه خواهد رسید، اکثر مشکلات بازی از بین می‌روند.

در ادامه بخوانید:

یکی از تحلیلگران سرشناس لهستانی در مصاحبه با بلومبرگ گفت:

در‌حال‌حاضر، آسیب بزرگی به اعتبار شرکت سی‌دی پراجکت وارد شده است؛ تأثیر منفی جدی روی اعتبار خودِ استودیو و اعتبار صاحبان اصلی‌اش که گروه بازی‌سازی را کنترل می‌کنند. در مدت چند روز، این استودیو از محبوب‌ترین استودیو برای مردم به یکی از استودیوهای بازی‌سازی منفور تبدیل شد. نمی‌توان به‌سادگی دوباره اعتماد همه را کسب کرد و انجام این کار به تلاش بسیار زیاد و صرف زمانی طولانی احتیاج دارد.

سه هفته‌ پیش، تصور می‌شد درنهایت مجموع فروش بازی Cyberpunk 2077 به بیشتر از سی‌میلیون نسخه می‌رسد و اکنون پیش‌بینی رسمی تا ۲۵/۶ میلیون نسخه کاهش یافته است. علاوه‌براین، گفته می‌شود هرچه مشکلات دیرتر حل شوند و به‌روزرسانی‌های مهم دیرتر از راه برسند، عدد یادشده کاهش می‌یابد و درنهایت، بازی فروش کمتری را تجربه خواهد کرد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر