حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

افزایش احتمال حذف شارژر از جعبه گوشی‌های سامسونگ

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

اپل مدتی پیش در یکی از مراسم سالیانه خود به طور رسمی اعلام کرد که سری گوشی‌های آیفون همزمان با عرضه نسخه ۱۲، درون جعبه خود دارای شارژر نخواهند بود. بسیاری از تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند اندرویدی نیز بدون لحظه‌ای اتلاف وقت اعلام کردند که تمام محصولات آن‌ها دارای شارژر هستند و حال به نظر می‌رسد که این عجله افراطی، چندان به نفعشان پیش نرفته است.

حال سامسونگ که جزو شرکت‌های یاد شده محسوب می‌شود با حذف پست سرزنش‌کننده اپل، در مواضع خود تجدید نظر کرده است. آن‌طور که به نظر می‌رسد، اولین بار وب‌سایت HTT متوجه شده که حساب رسمی سامسونگ در فیس‌بوک، پست ۱۳ اکتبر مربوط به سرزنش کردن شرکت اپل مبنی بر حذف شارژر را حذف کرده است. این پست که شما می‌توانید تصویر آن را در پایین مشاهده کنید، اشاره می‌کرد که گوشی‌های سامسونگ همراه با «بهترین دوربین، باتری، کارایی، حافظه، نمایشگر ۱۲۰ هرتز و البته مهم‌تر از همه، اولین نیاز هر محصول یعنی شارژرهای معمولی» روانه بازار خواهد شد.

شارژر گوشی‌های سامسونگ گلکسی

این پست دقیقاً در همان روزی که سری جدید آیفون معرفی گشت روی شبکه اجتماعی فیس‌بوک فرستاده شد اما از آن زمان تاکنون بسیاری از انتظارات و اهداف سامسونگ تغییر کرده‌اند. برای مثال گزارش‌ها و گمانه‌زنی‌های زیادی وجود دارند که احتمال می‌دهند این شرکت کره‌ای هم در عرضه سری گلکسی S21 در تاریخ ۲۵ دی (۱۴ ژانویه ۲۰۲۱ میلادی) به پیروی از روند مشابهی بپردازد و شارژرهای این محصولات را از جعبه حذف کند.

اپل پیش‌تر برای توجیح اقدام خود، پای زباله‌های الکترونیکی را وسط کشیده و ادعا کرده بود که بسیاری از کاربران همین حالا هم شارژرهای مورد نیاز را در اختیار دارند. این روند از لحاظ اقتصادی (و آن‌گونه که اپل می‌گوید، از لحاظ زیست‌محیطی) صرفه زیادی برای تولیدکننده‌های گوشی‌های هوشمند دارد.

با این حال اپل تصمیم گرفته است که کابل‌های تبدیل USB-C به لایتنینگ را درون جعبه گوشی‌های هوشمند خود قرار دهد؛ کابل‌هایی که بسیاری از کاربران به شارژرهای آن دسترسی ندارند و مجبور به تهیه جداگانه آن هستند. اگر سامسونگ هم دقیقاً قصد پیروی از سیاست‌های اپل را داشته باشد، ما حداقل می‌توانیم انتظار دیدن کابل‌های دو سر USB-C را داشته باشیم که البته بر خلاف محصولات اپل، با شارژر دستگاه‌های پیشین این شرکت نیز سازگار هستند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع خبر