حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

نسل بعدی ایرپاد می‌تواند کنترل دستگاه‌ها را با ضربه زدن به بدن فراهم می‌کند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

مدتی است که اخبار و شایعاتی پیرامون نسل بعدی هدفون‌های بی‌سیم فوق‌العاده محبوب ایرپاد منتشر می‌شود. درواقع، اغلب اطلاعات منتشرشده بر یک اصل واحد اتفاق نظر دارند و آن نیز این است که غول فناوری کوپرتینو احتمالا طراحی ایرپاد و ایرپاد پرو را تغییر خواهد داد و قابلیت‌های جدیدی را به آن‌ها اضافه خواهد کرد. حال اختراع جدید اپل نشان می‌دهد که نسخه‌ی بعدی ایرپاد یا ایرپاد پرو، می‌توانند از طریق یک سری حرکات کنترل شوند که هیچ یک از آن‌ها متکی‌بر لمس خود هدفون‌ها نخواهد بود؛ بلکه فرامین ازطریق لمس اعضای بدن، صورت خواهد گرفت.

مقاله‌ی مرتبط:

اختراع ثبت‌شده در اداره‌ی ثبت اختراعات و علائم تجاری ایالات متحده با عنوان «تشخیص ورودی ازطریق بدن در یک دستگاه صوتی پوشیدنی» به تفصیل روش‌هایی می‌پردازد که از طریق آن‌ها می‌توان چند حسگر جدید را درون ایرپاد یا مجموعه‌ای از هدفون‌های کاملا بی‌سیم تعبیه کرد. این حسگرها می‌توانند سیگنال‌های صادرشده از فرد را شناسایی و فرامین دریافت‌شده را اعمال کنند. سیگنال‌های یادشده می‌توانند تقریبا ناشی از هر نوع حرکتی باشند که فرد می‌تواند با اعضای بدن خود ایجاد کند.

پتنت جدید اپل مرتبط با ایرپاد

غول فناوری کوپرتینو در جدیدترین اختراعش ادعا می‌کند که برای اجرای فرامین می‌توان از ضربه‌زدن و کشیدن انگشت یا فشاردادن بهره گرفت و آن‌ها را می‌توان روی بازو یا گونه یا اعضای دیگر بدن اعمال کرد. به‌عنوان مثال، برای افزایش میزان صدا، می‌توان با کشیدن انگشت به سمت بالا روی گونه این کار را انجام داد و برعکس، با کشیدن انگشت به سمت پایین، میزان صدا را کم کرد. همچنین، با دوبار ضربه به سَر می‌توان آهنگ یا هر محتوایی را تعویض کرد؛ البته باید به این نکته اشاره کرد که این فرایند می‌تواند با شخصی‌سازی کاربر متفاوت باشد.

اپل در مستندات سیستم ابداعی خود خاطرنشان می‌کند که حرکات به آنچه که می‌توانیم با اندام‌های خود انجام دهیم محدود نخواهد بود. علاوه‌براین، برای کنترل ویژگی‌های مختلف هدفون‌های بی‌سیم می‌توان از حرکت و لمس زبان و دندان‌ها استفاده کرد. ایده‌ی اپل برای سیستم یادشده بسیار ساده است. در مبانی این سیستم، دو حسگر به‌گونه‌ای قرار داده شده‌اند که می‌توانند سیگنال‌ها که ازطریق بدن ارسال می‌شود، تشخیص دهند. حسگرهای مذکور نه‌تنها می‌توانند تشخیص دهند که شما روی بدن خود ضربه می‌زنید، بلکه تعیین می‌کنید که این فرامین و لمس‌ها از کجا صادر شده است.

پتنت اپل مرتبط با ایرپاد / Airpod Patent

بسته به میزان دقیق بودن سیستم، کاربردهای آن می‌تواند بسیار عمیق و مفید باشد. برای مثال، بدن کاربر می‌تواند به تنها وسیله ورودی برای کنترل هر دستگاهی که هدفون‌ها به آن نیاز دارند، تبدیل شود. گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌ها گزینه‌های واضح و ایده‌آلی هستند که می‌توانند از این سیستم بهره‌مند شوند. افزون‌براین، پلتفورم HomeKit اپل برای ایجاد اکوسیستم خانه‌ی هوشمند متصل طراحی شده است و درحال‌حاضر، دستیار هوشمند سیری در مرکز آن اکوسیستم قرار دارد؛ اما این ثبت اختراع امکان کنترل هر وسیله هوشمند در خانه را با بدون نیاز به گفتار کلمات و با استفاده از بدن فراهم می‌کند؛ بنابراین، می‌تواند قدم روبه‌جلویی برای تجربه‌ی کاربر در اکوسیستم خانه‌ی هوشمند تلقی شود.

براساس شایعات قبلی، احتمالا اپل نسل جدید ایرپاد‌های خود را در سال آینده‌ی میلیادی روانه بازار خواهد کرد. گفته می‌شود طراحی ایرپاد نسل سوم مشابه ایرپاد پرو فعلی، دارای ساقه‌ی کوتاه‌تر و پدهای سیلیکونی قابل‌تعویض است؛ اما برای کاهش قیمت از ویژگی‌های پیشرفته‌ای مانند حذف نویز فعال برخوردار نخواهد بود. علاوه‌براین، اپل احتمالا در حال کار روی نسخه‌ی به‌روزشده‌ی ایرپاد پرو با ابعادی کوچک‌تر و طراحی گِرد است.

در پایان، باید به این نکته اشاره کرد که حتی اگر سال‌ها با تکنولوژی یادشده و تعامل با بدن برای کنترل دستگاه‌ها فاصله داشته باشیم، اختراع اپل می‌تواند یک مزیت برای افراد دارای معلولیت جسمی باشد و با استفاده از آن به‌راحتی می‌توان فراموش کرد که اگر از دست یا صدای خود استفاده نمی‌کنید، کنترل فناوری دشوار خواهد بود؛ زیرا اختراع یادشده با تشخیص تقریبا هر حرکتی که شخص با بدن خود انجام می‌دهد، توانایی آن را دارد که تعامل تمامی افراد را با دستگاه‌های مجاور خود بهبود دهد.

دیدگاه شما کاربران تک تایمز درباره‌ی اختراع جدید اپل و کاربرد آن برای افراید چیست؟

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر