برکناری نیمی از کارمندان سونی موبایل

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،



چند روز پیش شرکت ژاپنی سونی در وب‎سایت رسمی خود اعلام کرد که بخش سونی موبایل استقلال خود را از دست می‎دهد و با بخش‎های مربوط به دوربین، نمایشگر و صوت ادغام می‎یابد. در پی آن  واحد جدیدی به نام Electronics Products and Solutions تشکیل می‏‎شود؛ برای ادامه خبر با تک تایمز همراه باشید.

در پی طرحی که سونی برای ادغام بخش سونی موبایل با دیگر قسمت‌های این کمپانی در نظر گرفته، کاهش نیرو در قسمتی که قبلاً سونی موبایل نام داشت در دستور کار این شرکت قرار گرفت. بنا بر گزارشی که از خارج ژاپن منتشر شده، نیمی از کارمندان این بخش که ۴۰۰۰ نفر هستند، تا سال ۲۰۲۰ میلادی، برکنار خواهند شد.

سونی سیاست جدیدی برای کاهش قیمت تولید اخذ کرده و بر اساس آن بخش موبایل این شرکت تنها روی اروپا، شرق آسیا و تا حدودی جنوب شرق این قاره، متمرکز خواهد شد. برخی از کارمندان ژاپنی در دیگر بخش‎های این شرکت به کار گرفته می‎شوند اما به نیرو‎هایی که در چین و اروپا مشغول‌اند، بازنشستگی داوطلبانه پیشنهاد می‎شود.

دلیل ادغام سونی‎ موبایل، ضرر متوالی این شرکت در سه سال گذشته است. درحالی که سهام سونی در سال ۲۰۱۰، ۳ درصد برآورد می‎شد این رقم در ۲۰۱۸ به ۱ درصد رسید. انتظار می‎رود فروش گوشی‎های هوشمند سونی در سال مالی ۲۰۱۸ حدود ۶٫۵ میلیون واحد باشد. حالا سونی پس از اعمال تغییرات گسترده و بهینه‎سازی در بخش تولید، امیدوار است که بتواند تا سال مالی ۲۰۲۰ سود مناسبی کسب کند.

شما می‌توانید نظر خود را به اشتراک بگذارید و همچنین کانال تک تایمز را در تلگرام با شناسه techfarscom@ دنبال کنید.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.