اطلاعاتی از وان‌پلاس 7T پرو به بیرون درز کرد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

وان‌پلاس برخلاف دیگر شرکت‌ها تاریخچه‌ چندین و چند ساله ندارد و نسبت به دیگر شرکت‌های مطرح در زمینه موبایل به‌تازگی وارد این بازار شده است. اما در همین مدت کوتاه توانسته فروش خوبی داشته باشید و مدل‌های قدرت‌مندی عرضه کند. به‌نظر می‌رسد این برند در حال توسعه و طراحی نسل بعدی موبایل‌های هوشمند خود یعنی وان‌پلاس ۷T است. نمایشگاه IFA نیز نزدیک است و به احتمال زیاد برند چینی از گوشی‌های جدید خود در این نمایشگاه معرفی نماید. اما این سری از موبایل‌های وان‌پلاس چه ویژگی‌هایی دارند؟ به‌تازگی مشخصات و تصاویر این گوشی به بیرون درز کرده است. در ادامه بیش‌تر با وان‌پلاس ۷T پرو آشنا خواهیم شد.

نسل قبلی گوشی‌های وان‌پلاس با دوربین‌های مکانیکی به بازار عرضه شدند و جزو موبایل‌های مدرن و جذاب محسوب می‌شدند. به‌نظر می‌رسد این موضوع نیز در مورد وان‌پلاس ۷T پرو صدق خواهد کرد. شرکت تولیدکننده برای این‌که بتواند حاشیه‌های اطراف نمایشگر را کاهش دهد، به احتمال زیاد به استفاده از دوربینی با کارکردی مکانیکی روی خواهد آورند. به این ترتیب دوربین سلفی در صورت لزوم از فریم دستگاه بیرون می‌آید و آماده عکس‌برداری خواهد شد. همان‌طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، وان‌پلاس ۷T پرو شباهت زیادی به نسل قبلی خود یعنی وان‌پلاس ۷ پرو دارد. برای همین اگر به طراحی اهمیت می‌دهید و هنوز گوشی جدید خود را خریداری نکرده‌اید، فرقی نمی‌کند کدام‌یک از این دو مدل را خریداری نمایید. اما چیزی که وان‌پلاس ۷T پرو را از رقبای خود متفاوت می‌کند، نسخه خاصی به‌نام مک‌لارن است که با کمک این شرکت خودروسازی تولید شده است. در حقیقت اگر این مدل را بخرید، یک گوشی خاص دریافت می‌کنید که در قاب پشتی خود لوگوی مک‌لارن را میزبانی می‌کند. همچنین رنگ این نسخه ترکیبی از نارنجی و طلایی خواهد بود و طرحی منحصر به فرد در بخش پشتی خود دارد تا اثر انگشت به آن جذب نشود. به‌طور کلی وان‌پلاس ۷T پرو از نظر طراحی مشتریان را ناامید خواهید کرد و هیچ نوآوری در آن صورت نگرفته است. اما از نظر سخت‌افزاری تغییرات انجام شده است.

وان‌پلاس ۷T پرو از یک نمایشگر ۶.۷ اینچی بهره می‌گیرد که مجهز به تکنولوژی OLED است. این فن‌آوری باعث روشن‌تر شدن صفحه‌نمایش خواهد شد و رنگ‌های اغراق‌آمیزی را به ارمغان می‌آورد. در ضمن لازم به ذکر است این فن‌آوری بهبود یافته و حالا مصرف کم‌تری دارد. همچنین این صفحه‌نمایش درخشان از نوع خمیده بود و بهتر در دست قرار می‌گیرد. اما این زبان طراحی مشکلاتی را نیز موجب می‌شود. برای مثال به‌صورت ناخودآگاه لمس‌هایی صورت می‌گیرد. کیفیت QHD نیز یکی از ویژگی‌های جذاب وان‌پلاس ۷T پرو خواهد بود تا بتوانید جزئیات زیادی از ویدیوها و عکس‌ها را تماشا کنید. گفتنی‌ست در صورت خرید این مدل، مقداری عظیمی از حافظه دریافت می‌کنید که مطمئن باشید حتی خوره‌های بازی را نیز راضی می‌کند. منابع موثق نشان می‌دهند که وان‌پلاس ۷T پرو با حافظه‌ای با حداقل ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت در کنار حداقل ۸ گیگابایت رم به بازار عرضه خواهد شد. این حجم از رم به شما این امکان را می‌دهد تا به عمل مالتی‌تسکینگ بپردازید. البته نسخه‌های ۱۲۸ گیگابایتی از این موبایل نیز حضور خواهند داشت. دوربین را فراموش نکنیم. شایعات و اخبار حاکی از آن هستند که وان‌پلاس ۷T پرو با دو دوربین در بخش پشتی معرفی خواهد شد. یکی از حس‌گرها ۴۸ و دیگری ۱۲ مگاپیکسل خواهد بود. لازم به ذکر است حس‌گر ۱۲ مگاپیکسلی از نوع واید بوده و تصاویری با زوایه دید گسترده ثبت می‌کند. به این ترتیب عکاسی از مناظر طبیعی راحت‌تر خواهد بود. همچنین این دوربین‌ها عکاسی از سوژهای دور را ممکن می‌سازد، چراکه زوم ۳ برابری اپتیکال را در اختیارتان می‌گذارند. برای این‌که عکس‌هایی بی‌نقص داشته باشید، شرکت تولیدکننده به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری متعددی برای‌ وان‌پلاس ۷T پرو تدارک دیده تا باگ‌ها رفع شوند و قابلیت‌های جدیدی افزوده گردند.

موبایل‌های وان‌پلاس همیشه از نظر سخت‌افزاری یک پله از رقبا بالاتر بوده‌اند و وان‌پلاس ۷T پرو نیز از این قاعده پیروی می‌کند. شرکت چینی برای محصول خود آخرین تراشه کوآلکام را یعنی اسنپدراگون ۸۵۵ را در نظر گرفته که قدرتی بی‌حد و حصر دارد. از این رو بعید نیست وان‌پلاس ۷T پرو بتواند تمامی بازی‌ها و برنامه‌های فروشگاه گوگل را بدون کوچک‌ترین کندی سرعت اجرا نماید. یک خبر خوب هم برای علاقه‌مندان به بازی داریم؛ وان‌پلاس ۷T پرو از پرازش‌گر گرافیکی اختصاصی و قدرت‌مندی بهره می‌جوید که تجربه‌ای روان از بازی‌های اندرویدی را به کاربران ارائه می‌دهد. به‌نظر می‌رسد در این مدل شاهد یک باتری تقریبا ۴۱۰۰ میلی‌آمپری باشیم که نسبت به باتری وان‌پلاس ۷ پرو ۱۰۰ میلی‌آمپری ظرفیت بیش‌تری دارد. البته با توجه به نمایشگر و پردازده کم‌مصرف احتمالا وان‌پلاس ۷T پرو عمر بیش‌تری نسبت به نسل قبلی خود خواهد داشت.

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا وان‌پلاس با عرضه این گوشی‌ها می‌توانید رقبای وطنی خود را مثل اوپو و شیائومی شکست دهد؟ آیا وان‌پلاس ۷T پرو در بازار آمریکای شمالی و اروپا طرفداری خواهد داشت؟ از گوشی‌های این شرکت استفاده می‌کنید؟ خوشحال خواهیم شد که نظرات و تجربیات خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع