عرضه یک کارت گرافیک مینی جدید توسط ایسوس

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

ایسوس کارت گرافیک جدیدی به نام Nvidia RTX 2070 را معرفی کرد که به صورت اختصاصی برای مینی کامپیوتر ابتکاری گیمینگ اینتل طراحی شده است.

کارت گرافیک Asus Dual GeForce RTX 2070 مینی کمتر از ۸ اینچ (حدود ۲۰ سانتیمتر) طول دارد و در طراحی آن از فن ۲گانه برای خنک کردن دستگاه استفاده شده است. ایسوس اعلام کرده بود که این محصول از ۸ ژانویه در دسترس خواهد بود، اما به نظر می‌رسد در همه جا قابل دسترس نیست. با این حال یک خرده فروشی در انگلستان مدل اورکلاک شده آن را با قیمت ۴۰۵٫۶۴ پوند به فروش می‌رساند.

کارت‌های گرافیکی با قالب کوچک جدید نیستند و پیش از این ایسوس نسخه کوچکتر کارت گرافیک GTX 1650 را به فروش رسانده است و در حال حاضر Zotac نیز مدل مینیاتوری ۲۰۷۰ را تولید می‌کند. از نکات قابل توجه کارت گرافیک جدید ایسوس متناسب بودن آن با NUC جدید اینتل است.

ایسوس می‌گوید GPU جدید با لوله‌های انتقال حرارت پوشیده به گونه‌ای طراحی شده‌اند که بیشترین استفاده از مش‌های جانبی در شاسی اینتل را داشته باشند و به این ترتیب دمای بسیار پایین‌تری نسبت به کارت‌های گرافیک بزرگ داشته باشد. به طور دقیق نمی‌توان دمای دقیق آن را اعلام کرد، اما در اجرای بازی Tomb Raider با بالاترین تنظیمات گرافیکی فن‌ها سر و صدای بسیار کمی تولید کردند.

ایسوس ۲ نسخه از ۲۰۷۰ مینی را تولید کرده است. مدل استاندارد با ۱۴۱۰ مگاهرتز کار می‌کند و تا ۱۶۵۰ مگاهرتز افزایش پیدا می‌کند و نسخه OC که کمی بیشتر از ۱۶۸۰ مگاهرتز است. این شرکت قصد دارد تا نسخه‌های مینیاتوری RTX 2060 و GTX 1660 Super را در سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ تولید کند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع